onsdag den 12. november 2014

Mørbrad med persille/purløgs flødeskum og kartofler på spyd

 

Så lige denne spændene opskrift ovre ved Livet i Rebelsig, og den blev jeg nød til at prøve. Da den så ud til at være en hurtig og nem hverdags ret. Og fra jeg startede, til at der var aftensmad der havde jeg brugt 45 min.

Og det vil ikke være sidste gang at denne bliver lavet, for ud over at det var nemt, så smagte det også rigtig godt. Derudover er det også en ret som kan varieres, alt efter hvilke krydderurter man lige har hjemme.

Du skal bruge:
1 stk. svinemørbrad
1 pk. bacon i skiver
2 ½ dl. piskefløde
1 bundt frisk persille
1 bundt purløg
1 tsk. hvidløgspulver

Kartofter
Smør
Salt
Paprika

Bambus spyd

Sådan gør du:
Tænd ovnen på 200 grader
Puds svinemørbraden af for sener, og skær den ud i bøffer der ca. er 3 cm tykke. Vikkel bacon omkring bøfferne, og sæt dem i et smurt fad. Krydder dem med salt og peber.



Skræl kartoflerne og skær dem i tynde skiver, dette gøres nemmest på et mandolinjern, men kan selvfølgelig også gøres i hånden.
Smelt smørret og læg kartoffelskiverne på et stykke bagepapir.
Pensl skiverne med smør og drys med lidt salt. Sæt skiverne på spyddene og drys paprika over.
Læg spyddene i et smurt fad.

Sæt begge fade i ovnen og giv dem 25 min.



Imens pisker du fløden til skum, og hakker persille og purløg.
Kom de hakkede krydderurter og hvidløgspulver i flødeskummet.



Tag fadet med bøfferne ud af ovnen, og fordel flødeskummet over bøfferne.
Kom fadet tilbage i ovnen, og giv dem yderligere 10 min. Så fløden kan smelte og koge sammen med væsken fra bøfferne. Så der bliver sauce ud af dette.

Server gerne retten med en frisk salat til

Man kan også se på kattene at det er blevet efterår, de er ofte at finde i sofaen ved siden af brændeovnen
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...