fredag den 4. juli 2014

Tøm køleskabet i Crock potten


Her i efteråret der investerede vi i en Crock-Pot, og det har vi ikke fortrudt. Det er en genial tingest! Den er super til alle former for simre retter, og den er også god til "tøm køleskabet".

Min mand er taget ud og arbejde i de næste 2 måneder, og jeg er ikke særlig god til at få lavet varm aftensmad - når det bare er til mig! Så bliver det tit bare en klap-sammen med levetpostej.
Så jeg lavet tit noget nemt, og det er nemt i denne!
Jeg havde diverse grøntsager i køleskabet og kylling inderfilet i fryseren, og det kom der en ganske lækker og meget nem ret ud af.

Jeg kom følgende i:
1 pk kylling inderfilet
1 pk cocktailpølser
2 forårsløg
3 gulerødder
1 snackpeber
1 fed hvidløg
1 dåse majs
1 lille dåse ananas
1 glas champignon (havde desværre ikke friske)
1 dåse hakkede tomater
1 bouillon terning (opløst i 500 ml kogende vand)
2 dl ris
Karry
Knust chiliflager
Salt og peber
Olie

Sådan gjorde jeg:
Søndag aften skar jeg kyllingen og pølserne i mindre stykker og snittede grøntsagerne, smurte indsatsen med lidt olie. Jeg kom det hele i keramik potten. Jeg rørte den opløste bouillonterning sammen med de hakkede tomater og lod det køle af. Kom de krydderier jeg lige havde lidt til over kødet og grøntsagerne, og da tomat/bouillon var næsten koldt hældte jeg det over. Rørte det hele sammen og satte det i køleskabet. Alt dette tog max 20 min.



Mandag morgen kl. 06:00 inden jeg kørte på arbejde, tændte jeg gryden på lav og sætte den på 12 timer. Derefter tog jeg på arbejde!

Da jeg kom hjem fra arbejde, havde der bredt sig en herlig duft i hele huset!

Da der var 30 min tilbage tilsætte jeg risene, og rørte godt rundt.

30 min efter var der aftensmad.

Det er da nem og lækkert aftensmad!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...