tirsdag den 19. marts 2013

Kylling empanadas


I det sidste stykke tid, der syntes jeg at vores madpakke har været "lidt" kedelig. Så det måtte jeg jo gøre lidt ved. Her for et stykke tid siden der støtte jeg på en opskrift på empanadas i Evernote Food appen, og de lød rigtig spændende. Så de måtte prøves.

De smager godt, både varme og kolde, og det er helt sikkert ikke sidste gang at jeg laver dem. Og fyldet kan man jo ændre som man har lyst.

Antal afhænger af hvor store man stikker dem ud. Jeg fik 18 stk. af denne opskrift.

Du skal bruge:
Dejen:
4 cups hvedemel
2 tsk bagepulver
1 spsk havsalt
170 g koldt smør skåret i tern
1+1/4 cups meget koldt vand

Fyld:
1 pk Philadelphia ost
8-10 kylling inderfilet
1/3 cup cremefraise
1 cup revet cheddar ost
1/2 cup majs
Hakkede Syltede jalapenos, antal afhænger af hvor stærkt man vil have det. Jeg kom ca. 10 ringe i
Salt og peber
1 æg og 1 spsk mælk til pensling

Sådan gør du:
Start med at koge kyllingen i 30 min.
I mens de koges lægges dejen sammen. Jeg kom alle ingredienserne i røremaskinen. Stil dejen i køleskabet i mens du laver fyldet.
Når kyllingen er færdig, travler du fileterne med en gaffel. Det er nemmest mens at de er varme.
Kom den travlede kylling i en skål med de øvrige ingredienser, og bland det godt sammen. Smag det til med salt og peber.

Dejen tages ud af køleskabet, og deles i 2 portioner. Og ruller derefter ud så den ikke er alt for tyk.
Stik dejen ud med en rund form. Efter at jeg havde stukket dejen ud, så rullede jeg den lige lidt tynder, da jeg syntes at dejen trak sig en del sammen.
Læg lidt fyld i midten. Pensel hele vejen rundt med koldt vand, og klap sammen. Tryk kanterne rigtig godt sammen med en gaffel. Fortsæt til at du ikke har mere fyld og dej.

Bland æg og mælk godt sammen, og pensel stykkerne inden at de bages i en 200 grader forvarmet ovn.
De skal bages i 14-17 min. til at de gyldne.


2 kommentarer:

  1. de ser rigtig lækre ud:)
    hvor meget er hvedemel samt vand i gram/dl/ml?

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...