mandag den 29. april 2013

Trav kage


Her i weekenden der blev min nevø Oliver konfirmeret, og han skulle da have en lille kage. Oliver går meget op i trav sporten, så det blev kagens tema.

Der skulle være kage til 40 personer.

Så jeg har brugt følgende:
Kagen er bagt i 2 forme som måler 25 x 25 cm, så kagen endte med at blive 50 x 25 x 10 cm.

Kagen var meget traditionel i valg af bunde og fyld, så det blev som følgende:

Jeg bagte lyse bunde, og den gangede jeg med 5.
Det nederste lag fyld var hindbær mousse, en enkelt portion var nok.
Det øverste lagt fyld var Toblerone mousse, også bare en enkelt portion.

Kagen var smurt op med PSC, og det var også brugt til at lave græs. Jeg havde lavet en dobbelt portion.

Herunder kommer der lige lidt billede spam...

Hindbær moussen påfyldes

Her ses de 2 kager, så nu skal de bare smøres op
Alle figurende er lavet i fondant

Hest i fondant

Badeand i fondant, søen er lavet med blå tube gele

Æbler, gulerødder og tønde i fondant



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...