tirsdag den 30. oktober 2012

Flettet julehjerte med blomster og stjerner

I denne uge fulgte der et hæfte med forskellige kreative ideer til julepynt, julekort osv. Der var bl.a. også en del forskellige ideer til forskellige flettede julehjerter, og det måtte da prøves. Jeg har aldrig været den store fan af flettede julehjerter, men synes at de var rigtig søde dem de havde.

Herunder kommer der lige en lille How to på et julehjerte med blomster og stjerner.


Start med at klippe skabelonen groft til, og sæt den med tape fast på et stykke glanspapir som er foldet.


Og så er det ellers bare med at komme igang med at skære ud - igennem alle 3 lag (2 lag glanspapir + skabelonen)


Vi nyder alle den gode udsigt til skoven fra mit hobby værelse! Skoven er kun 5 år gammel, så den er ikke så tæt endnu.


Her ses højre og venstre side af hjertet, og så skal det bare lige flettes sammen.


Her ses det færdige resultat - dog mangler der en hank.


 Højreklik på billede og vælg "Gem billede som", åben filen og udskriv.

4 kommentarer:

  1. Det ser superhyggeligt ud! Glæder mig til at komme i gang med julehyggen!

    SvarSlet
  2. Hihi hvor du og dine dejlige pelsdyr hygger jer :-)

    Hvor er det julehjerte smukt. Jeg har lige flettet uglen, som du viste for ikke så længe siden. Det gik godt - bortset fra øjnene, som jeg ikke er god til at skære fine runde, selvom jeg bruger en skalpel. Stjerneskuddet ville jeg også gerne prøve at flette, men tror jeg opgiver pga. alle de runde ting. Men dit er meget, meget smukt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone

      Det tager lidt tid at skære dette hjerte ud, jeg mener at jeg brugte ca halv anden time.
      Og ja, min tålmodighed blev sat lidt på prøve, men det gik.

      Mette

      Slet
  3. Hvor er det yndigt!

    Hjerteligst

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...