torsdag den 15. november 2012

Kylling med vindruer


Jeg sejlede engang sammen med en kok som blev kaldt Smølfen, og han lavede en ret med kylling og vindruer. Så da jeg så denne Karoline opskrift der minder meget om den, så måtte den prøves. Den var dog ikke helt lige så god som Smølfens, men hvis jeg kender ham ret, så vil han sige at det er fordi at jeg ikke brugte rigtig piskefløde...

Du skal bruge:
1 fersk kylling
50 gr smør
1 dl hønsebouillon
2 dl Milda madlavnings fløde
200 gr stenfri halverede grønne vindruer
Godt med stærk karry
Salt og peber

Sådan gør du:
Del kyllingen i 4 stykker, og fjern skindet. Gnid stykkerne godt ind i karry, og brun den i gyldent smør i en gryde. Vi brunede et stykke af gangen. Gryden skal være stor nok at alle stykkerne kan være i den. Når alle stykkerne er blevet brunet, kommes de tilbage i gryden. Tilsæt bouillon og fløde og lad stykkerne stege under låg ved svag varme i ca. 1 time.

Tag stykkerne op på et serverings fad og sæt dette i ovnen på 100 grader, det er bare for at holde dem varme. Er saucen for tynd koges den ind eller jævnes. Kom vindruerne i, og lad dem koge ved svag varme i 2-5 min. Smag saucen til med salt og peber. Hæld saucen over kyllingestykkerne.

Vi serverede løse ris til retten.

2 kommentarer:

  1. Uh, den skal vi vist prøve herhjemme... Hr. Hansen sagde at det smagte rigtig godt... Og tak fordi I passede ham :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Håbet at du havde en god tur til Kbh :)

      Næste gang vil jeg nok også komme 1/2 tsk knust chili i.

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...