torsdag den 20. november 2014

Bløde Chocolate Chip Cookies - med flødeost



Fandt denne opskrift på Pinterest, men det var selvfølgelig en amerikansk opskrift.
Så jeg har efter bedste evne, forsøgt at få den oversat til dansk.

Du skal bruge:
1/2 cup blødt usaltet smør - 114 g.
1/4 cup Philadelphia - 55 g.
3/4 cup lyst rørsukker - 150 g.
1/4 cup sukker - 50 g.
1 stort æg
2 tsk. vanille ekstrakt
2 1/4 cup hvedemel (sigtet) - 250 g.
2 tsk. Marizena
1 tsk. bagepulver
Knivspids salt (udelades hvis saltet smør bruges)
2 1/4 cup chokolade knapper (lys chokolade) - 400 g.

Sådan gør du:
Tag smør, Philadelphia og æg ud af køleskabet, og lad det stå og få stuetemperatur.
Rør smør, Philadelphia, sukker, æg og vanille på medium hastighed på røremaskinen. Det kan anbefales at der røres med gummispartel, hvis sådanne en haves.
Det skal røres indtil at det er lyst og luftigt, dette tager ca. 5 min.



Sigt melet, og bland Marizena og bagepulver i melet.

Skrab dejen ned fra siderne i skålen, og kom melblandingen i. Lad det rører sammen i ca. 1 min. Kom chokolade knapperne i som det sidste, og rør kun kort tid herefter.

Form kugler af dejen, jeg brugte en dessertske (størrelsen mellem en teske og spiseske) til at måle af med. Læg kuglerne på en bageplade med bagepapir, tryk med lidt flade. Dæk bagepladen med Vita-Wrap, og stil i køleskabet i mindst 3 timer, og meget gerne natten over. De kan stå op til 5 dage på køl, og de kan også fryses ned. Hvis dejen er for varm når de bages, vil de flyde for meget ud.

Bages i en forvarmet ovn på 175 grader (uden varmluft)
Bages i 8-9 min. (max i 10 min.) - Roter pladen efter 4 min. så du sikre en ensartet bagning

Lige når de kommer ud af ovnen, vil de stort set være flydende, så lad dem køle af mens de er på bagepapiret.

1 kommentar:

  1. Hej,

    Nøj de ser lækre ud - jeg har aldrig lavet dem med ost i

    Det må prøves
    God søndag
    Annett

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...