mandag den 19. maj 2014

Pyha for nogle bivirkninger...


Er nu "godt" i gang med nedtrapningen af Venlafaxin.

Jeg har i 1 år taget 150 mg om dagen, og for noget tid siden gik jeg ned på 75 mg om dage. Og det gik enligt ok, havde ikke de helt vilde bivirkninger ved det. Og det fik jeg heller ikke da jeg gik ned på 37,5 mg om dagen i 14 dage.

Men nu er jeg i gang med kun at skulle tage 37,5 mg hver anden dag, og det er godt nok ikke sjovt. Det har givet mig flere bivirkninger end da jeg startede med at tage Venlafaxin, eller dem som jeg har haft i det seneste år.

Jeg har det som om at der er nogen som har sat min krop på pause, og i hele kroppen har jeg det lige som hvis man har være bedøvet ved tandlægen. Nu er det bare i hele kroppen, at selve huden føles følelsesløs og det prikker og summer over det hele. Derudover er der kvalme og en general følelse af at være rundtosset...

Hvor jeg dog håber at det bliver bedre... Men syntes godt nok at det er mærkeligt, at man kan få det så dårligt ved at skulle stoppe med at tage det skidt.

Men det positive er dog, at mit hoved virker til at fungerer som det skal.

2 kommentarer:

  1. Argh! det lyder slemt. Det her er totalt ukendt land for mig, men en googling viste at andre også døjer med sådan nogle bivirkninger. Det er da mega-positivt at dit hoved er dit eget igen.
    Tak for et indblik i en ukendt verden

    SvarSlet
    Svar
    1. Man skal i hvert falde tænke sig godt om inden at man begynder at tage sådan noget. Det skal man selvfølgelig med alt medicin, men jeg havde desværre ikke hørt om at der var så slemt at stoppe med at tage dem. Men de har selvfølgelig også hjulpet til at jeg har fået det bedre, men er ikke helt sikker på at det er det værd.

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...