fredag den 25. januar 2013

Mini baguette med havregryn


Har lavet en hel del siden sidst, men det er bare ikke nået længere end der ligger en hel masse billeder på kameraet...

Men har bl.a. lavet de her mini baguettes til madpakken, de hævede noget mere end jeg lige regnede med, så næste gang skal de laves noget mindre.

Jeg bagte en dobbelt portion, og fik 12 stk.

Du skal bruge:
15 g gær
4½ dl lunkent vand
4 dl havregryn
10 g salt
ca. 500 g hvedemel, meget gerne Tipo 00

Sådan gør du:
Udrør gæren i vandet. Kom havregryn i, og lad dem trække i 10 min. Tilsæt salt og det meste af melet. Ælt dejen ca. 10 min til at den er blød og elastisk. Smør en stor skål med olie og læg dejen her i. Stil dejen tildækket til hævning i 3 timer.
Slå dejen ned, og for mini eller 2 alm. baguetter, og læg dem på bagepapir. Lad dem efterhæve tildækket i 1 time. Snit brødene med en skarp kniv. Pensl dem med vand og drys med havregryn.
Stil brødene i ovnen på midterste rille ved 250 gr. i ca. 18-20 min.


2 kommentarer:

  1. Hej Mette :-)

    Jeg kan desværre ikke sende dig en mail, da jeg har en alm. gmail konto, og ikke er tilknyttet outlook :-)

    Jeg skriver til dig da jeg holder blogtræf d. 24/3 ved Århus, der vil komme en fremtidsforsker og holde foredrag, og vi vil spise lækker frokost.

    Desuden vil der være lækre goodiebags ved sponsore som bla. le cruset, johan bülow og Anne black :-)

    Kig forbi min blog og læs mere og arrangementet, håber du har tid og lyst til at komme :-)

    Mvh.Rikke

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...